perjantai 1. syyskuuta 2017

Onnin kanssa kohti uusia haasteita

Moikka! Lupasin palata asiaan keskiviikon tiimoilta. Ilmoittauduin Onnin kanssa Jyväskylän Agility Teamin alkeiskurssille. Kurssille pääsy vaati kuitenkin pienimuotoisen hallittavuustestin. Minä mietin että mitähän siitä tulee. Asiat joita seurattiin oli muun muassa se, miten koira ottaa kontaktin omistajaansa ja miten hyvin tulee paikaltaan omistajan tykö. Paikallaan oloa ollaan harjoiteltu Onnin kanssa hyvin tuloksin. Saan häneen kyllä katsekontaktin, mutta se on ollut paikoitellen haastavaa, jos vastaan tulee toinen koira. Siksi minua vähän hirvitti muiden koirien ohittaminen. Molemmat, sekä luoksetulo että seuraminen sujui kuitenkin loistavasti. Mukana mulla oli treenitaskussa parhaat namit ja paras motivointilelu, joka otetaan esille vain ja ainoastaan harjoittelutilanteissa. 

Olin niin ylpeä mun pienestä villasta. Siitä on kyllä kehkeytymässä upea koira. Silloin reilu vuosi sitten kun etsin itselleni pentua, toivoin, että se olisi leikkisä ja aktiivinen. Sellaisen olen saanut ja tuntuu, että Onnia on helpompi motivoida jopa leluilla kuin nameilla. Onni rakastaa vauhtia ja tekemisen meininkiä. Siksi haaveenani on aina ollut aloittaa aksa tämän pienen miehen kanssa. Ja mikä parasta, siinä saa myös itse omistaja liikuntaa!

Ensi keskiviikkona alkeiskurssi alkaa teoriatunnilla, joka tulee kyllä enemmän kuin tarpeeseen tälläiselle vielä lajista mitään tietämättömälle. Sen jälkeen starttaa neljäntoista kerran treenit keskiviikkoisin. Ihan superia saada jotain jännää tekemistä keskelle viikkoa! Lisäksi kun kymmenen treenikertaa on ohi, pääsee omalla ajallaan treenailemaan helmikuun loppuun saakka. 

On myös ihanaa päästä hiomaan entisestään mun ja Onnin välejä, vaikka ei niissä mitään vikaa ole. Mutta luottamuksen lisääminen ja ylläpitäminen ei koskaan voi olla pahaksi, etenkin kun saman katon alle on muuttanut toinen villainen kaveri. En myöskään malta odottaa niitä tulevia onnistumisen tunteita ja riemua. 





Aksapäivityksiä varmasti tulee lisää, lupaan! Lisäksi postauksia, mitä ruokaa Onni syö pysyäkseen hyvässä kunnossa. 

-Jenna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti