perjantai 16. joulukuuta 2016

Kuulumisia viime viikonlopulta!

Kauan odotettu "messari" on ohi. Osallistuttiin Onnin kanssa meidän toiseen pentunäyttelyyn, joka kesti kaksi päivää. Lauantain jälkeen mä hetken mietin, jaksaakohan tuo pieni puudeli vielä huomisen, eli sunnuntain. Onneksi kävi niin kuin toivoinkin. Onni oli todella reipas ja molempina aamuina kello kuusi innoissaan lähdössä mukaan, sunnuntaina ehkä jopa aavistuksen energisempi!

Ennen viikonloppua käytiin Onnin kasvattajan luona trimmauksessa Siilinjärvellä. On onni kun saa kasvattajalta näin hyvää tukea ja neuvoja! Suuret kiitokset korvaamattomalle Virpille! Matka Siilinjärvelle kesti mennen tullen yhtenään lähes yhdeksän tuntia. Mutta sillä dieselin hinnalla saa mukavemman reissun aikaan kun kävisin trimmauttamassa tuon nöpön täällä Vantaalla paikan päällä.

Lauantaina herätyskello soi varttia yli kuusi. Koira ulos, aamupala nassuun, meikki naamaan ja mekko päälle ja menoks. Mentiin junalla messukeskukseen. Melkonen matka Kivistöstä Pasilaan. Minä, koira (joka tahtoo tervehtiä kaikkia ja nuuskia joka kolkan...), suuri reppu, piknik tuomiset, retkituoli ja Onnin boksi. Kädestä ei puuttunut enää kuin lappu "Tarvitsen rahaa, koirani on vakavasti sairas".

Kasin pintaan saavuin paikanpäälle ja hetken hengähdin, kunnes oli aika viimeistellä Onnin turkki kehää varten. Meillä oli pienellä porukalla leiri pystyssä ja minä kipitin yläkertaan kympiltä pentukehiin. Onni pieni mies niin tomerana ja reippaana! Kauniisti ravasi edestakaisin ja ympyrää. Okei, kyllä pari pomppuakin taisi tulla, mutta niitä kuuluu pentukehässä näkyäkin. Tuomari ihastui pikku villiksen temperamenttiin ja asenteeseen. Onni oli paras urospentu rodustaan, mutta ROP (Rotunsa Paras) kehässä voiton vei ihastuttava pikkuinen narttupentu, jolla myös oli energiavarastot kohdillaan!

Lauantaina VSP & KP

Sunnuntaina taas kello oli soimassa kuudelta. Muuten sama kaava kuin lauantaina, mutta suhattiin taksilla messukeskukselle. Heh. Onneksi Onni lauantai-iltana nukkui paljon ja yönkin kuin tukki. Sunnuntaina aamulla taksissa sylissäkin vetäs nopeat tirsat. Ja siinäkös ne patterit latautukin. Pikkunen oli kyllä niin innoissaan ja energiaa täynnä ettei mitää rajaa! Turkin viimeistelyn jälkeen oli taas aika kipittää messukeskuksen yläkertaan ja astella pentukehiin. Ja niin Onni jälleen ainakin vastakkaisen sukupuolen paras. Jännitys tiivistyi. Oltiin samaisen nartun kanssa ROP kehässä ja niin siinä sitten kävi, nimittäin rakas Onnimanni oli ROP!! Jihuu!

Päästiin kokeilemaan ryhmäkehiä. Onnin menossa ei moitteita, hienosti kantoi itsensä. Ei saatu ryhmäkehässä sijoitusta kuitenkaan, mutta niin onnellinen aikaisemmista tuloksista ja ylipäätään siitä miten kivasti meillä meni. Ja tärkeintä tietenkin, että Onnillakin oli hauskaa. <3

Sunnuntaina ROP & KP

Viikonloppuun mahtui myös yksi kiva juttu. Olin tilannut Bestikseltä Onnille kokohaalarin talvea ja kurakelejä varten ja viimein se saapui perille! Löysin kyseisen firman facebookista, muiden suosittelemana ja puollan kyllä itsekin kyseistä yritystä! Huolellista ja siistiä jälkeä, asu on helppo pukea eikä karvat jää väliin. Puvun valmistajakin niin mukava ja antoi aina väli-informaatiota, missä mennään. Mä halusin Onnille asun vuoreksi lämpötikin, jotta kovemmillakin pakkasilla voi huoletta antaa pojan viipottaa menemään. Suosittelen tutustumaan firman kotisivuihin, mitä tuotteita ja palveluja he tarjoavat www.bestisasut.fi!:)

Lisäksi meillä on Onnille Rukkan töppöset. Pysyvät hyvin jalassa vetskarin ja tarran ansiosta ja nämäkin helppo laittaa jalkaan, pienen harjoittelun jälkeen.